Monday, May 2, 2011

Selle aasta esimene hõrk rabarberikook hapukoorega

Retsept nami-namist.



Koostis:
Tainas:
100 g võid
50 g hapukoort
1 dl suhkrut
1 muna
3 dl nisujahu
1 tl küpsetuspulbrit
Täidis:
250 g hapukoort
4 sl suhkrut
1 muna
1 tl vanillisuhkrut
Kate:
2 kuni 3 vart rabarbrit
demerara pruuni suhkrut


Valmistamine:
Vahusta toasoe või ja hapukoor suhkruga. Sega juurde muna ja küpsetuspulbriga segatud jahu ning sega tainas ühtlaseks (tainas on pehme, aga mitte vedel). Suru tainas võitatud 25 cm lahtikäiva vormi põhjale ja servadele.
Sega täidiseained omavahel ja kalla vormi.
Kata tükeldatud rabarbriga* ning puista peale veidi demerara suhkrut.
Küpseta 200kraadise ahju keskosas umbes 30 minutit, kuni tainas on kuldne ja täidis hüübinud.
Lase veidi vormis jahtuda, siis libista ettevaatlikult koogialusele.

* Noori rabarbrivarsi pole koorida vaja.

Retsept on algselt pärit soomekeelselt Ruokala.tv lehelt (Antin raparperipiiras), aga olen seda kõvasti muutnud (nt asendasin retseptis kolmandiku koogipõhja võikogusest hapukoorega, mis vähendab kaloraaži ning samas teeb põhja muredamaks.)

4 comments:

  1. wow, supper maitsev kook ... ehki mina olin sunnitud tegema õuntega ... aga ikkagi oli väga maitsev ja lihtne teha :) ilmselt võib rabarberit asendada selles koogis, millega iganes ... Helgi

    ReplyDelete
  2. Ma ise mõtlesin ka, et peaks kõige jaoks sobima. Kaalusin juba kordamist mustikatega aga veel pole teinud. Teen veel nii kaua kui rabarbereid on nendega :)

    ReplyDelete
  3. Proovisin ka Su reklaami peale selle koogi ära. Mulle ka väga maitses ja teha oli tõesti lihtne. Kahjuks sain ainult ühe tüki, kui teise järele kööki läksin oli koogitaldrik tühi :)

    ReplyDelete
  4. Ma sain ka ühe tüki esimesest koogist, kuigi sööjaid väga palju polnudki, osad lihtsalt suurema isuga. Lisaks veel oli lootus, et Ruben oma tükki lõpuni ei söö aga talle ka maitses ja sõi lõpuni :D Teisel korral tegin plaadil ja topeltkoguse ainetega.

    ReplyDelete