Monday, February 22, 2010

Kohupiimakook martsipanikattega

Poja teiseks peoks oli vaja ka kook küpsetada. Esialgse plaani järgi pidin selle koogi juba eile õhtul valmis tegema, siis oleks saanud see külmas mõnusaks minna aga olin nii väsinud, et enam ei jaksanud. Alustasin siis täna hommikul kell 8.30. Retsept on toidutarest.Seda kohupiimakooki olen ma ennegi küpsetanud ja see on väga hea. Aga täna jäi igavaks mõte ainult kuldpruunist koogist


PÕHI
100 g või või margariin
3 sl suhkur
0.25 tl Sool
1 tk munakollane
2 dl nisujahu

TÄIDIS
500 g kohupiim
2 dl suhkur
3 sl nisujahu
3 tk munakollane
200 g Hapukoor
4 tk munavalge
2 tl Vanill- või vanilliinsuhkur

Kuumuta ahi 200°C-ni.
Haki või jahuga segamini.
Lisa munakollane, sool ja suhkur ning sega tainaks.
Vajuta tainas 26 cm läbimõõduga vormi põhja ja äärtele.
Täidise tegemiseks vahusta munakollased suhkru ja vanillsuhkruga.
Sega hulka kohupiim, hapukoor ja nisujahu.
Kõige lõpuks sega ettevaatlikult hulka kõvaks vahuks vahustatud munavalged.
Kalla täidis tainale ja küpseta 30-40 minutit, kuni kook muutub kaunilt kuldkollaseks.

Marstsipani maitse armastus tuli mu kohvik Boulevardi kohupiima-martsipanitordist. See oli mu lemmik kook kui tööl käisin. Seal suht tihti sekretär tõi sünnipäevadel just seda torti. Ja veel paremaid martsipanisaiu sain ma Kölnis, aga seal on üldse saiakseste paradiis :) Tänu nendele kokkupuudetele martsipaniga olin juba mõned päevad tagasi ostnud selverist maitseainete riiulilt ühe martsipanituutu. Seal oli valik väike, kui õigesti mäletan siis aint kaks varianti- naturaalne valge ja roosakaspunakas. valisin selle kirkama tooni ja see oli maasikamaiseline. Plaan oli rullida 200 g martsipanist selline latakas, mis kataks koogi ja küljed aga nii hästi mul rullida ei õnnestunud. Sain napilt koogi suuruse ringi, küljed jäid koledad. Ei jäänud muud üle kui käia kiirelt all poes ja tuua vahukoort- sellega siis katsin ääred ära. Martsipan ei jäänud ka perfektselt sile, kuna kohupiimakook oli pealt veits konarlik. Järgmine kord nüsin koogi enne enam vähem tasaseks.










6 comments:

  1. väga ahvaltev, millal saan maitsta

    ReplyDelete
  2. Oi kui tore tort Rupsule! Kohupiimakoogid ja -tordid on mul suured lemmikud.
    Millises Selveris sa seda roosat ja valget martsipani nägid? Mäletad sa, kas valge martsipan oli täitsa lumivalge või selline naturaalne-kollakas?

    ReplyDelete
  3. Ma ostsin Sõle selverist, ja see teine oli mu meelest naturaalne kollakas, sellep seda ei valinudki, et tahtsin värvi :) ja sel roosakal oli mõnus maitse ka :P

    ReplyDelete
  4. Kohupiimakoogid on ka minu lemmikud!

    Mariliis valget martsipani silmasin paar nädalat tagasi Stockmanis, lisaks oli seal veel kookosmartsipan või midagi taolist,, mis oli ka täiesti valge:)

    ReplyDelete
  5. Väga ahvatlev kook. Tõeline hõrgutis poja Suure Päeva tähistamiseks :)

    ReplyDelete