Sunday, March 14, 2010

Aleksandrikook


Selle koogi retsepti leidsin juba mõnda aega tagasi maitseelamused blogist. Aga tegemise põhjuse leidsin alles nüüd. Mu abikaasal oli sünnipäev ja tema üsnagi fännab seda kooki. Talle assotseerub sellega lapsepõlveaeg ja pärast teatas ta veel, et tema meelest peaks see olema pealt pruuni glasuuriga. Mina aga olen näinud ainult tänapäeva kooke ja need kõik pealt roosad. Kooki oli minu üllatuseks väga lihtne teha. Aga isegi vanasti väidetavalt ei tehtud seda ise vaid osteti saiaärist. Mina lõikasin koogi väikesteks ühe-kahe ampsu tükkideks ja see kadus kiiremisi kui laual olnud kohupiimakook. Ilmselt maiasmokkade lemmik küpsetis siis.

Vaja läheb:

200g võid
1dl suhkrut
1 muna
1tl vaniljeekstrakti
1tl küpsetuspulbrit
4,5dl jahu

täidis:
u. 250g vaarikatoormoosi

glasuur:
u. 250g tuhksuhkrut
u. 2 spl vett
Värviks lisasin vaarikate sulamisest tekkinud mahla.

Sega või ja suhkur, lisa muna ja vaniljeekstrakt. Sega küpsetuspulber jahuga ning lisa seejärel taignasse. Kummuta taigen küpsetuspaberiga kaetud plaadile ja rulli või suru käte abil ühtlaseks (plaadisuuruseks) kihiks. Torka kahvliga taignasse augud ning küpseta 175-kraadises ahjus umbes 15 minutit.

Lõika küpsenud põhi pooleks. Määri ühele taignapoolikule moos ja tõsta teine taignaplaat peale. lase jahtuda.

Valmista glasuur. tuhksuhkur sega vee ja vaarikamahlaga. Saadud mass määri palettnoa abil koogile. Kui glasuur on kõvaks muutunud, lõika kook terava noaga ruutudeks.

No comments:

Post a Comment