Tuesday, March 16, 2010

Spaghetti alla Carbonara

Midagi lihtsat ja järeleproovitut erinevates söögikohtades, kuid ise polnud veel teha proovinud.
Nüüd siis oli esimene kord. Enne olin aru saanud, et põhikomponent sink ja juust, muna olemasolust polnud nagu aimugi selle söögi sees. Üllatusi täis see kokkamine :)
Vaja läheb:
500 g Spagetid
200 g suitsupeekonit
2 tl Oliiviõli
60 ml Valge vein või vermut
4 tk Muna 1
50 g Riivitud Parmesan
60 ml Vahukoor
Must pipar
Muskaatpähkel (värskelt riivitud)

Pane pasta tarvis suur pott veega keema.

Prae teises suures potis, kuhu hiljem mahub kogu pasta, peekonikuubikud krõbedaks. Lisa valge vein või vermut ja lase sel paari minutiga keeda soolaseks veiniseks siirupiks. Võta pott tulelt.

Sega kausis munad, Parmesan, koor ja pipar. Keeda spagetid al dente (tõsta tulelt umbes 2 minutit enne pakendil soovitatud valmistamisaja lõppu).

Kui spagetid on valmis, tõsta enne kurnamist kõrvale umbes pool tassi keeduleent. Pane pott peekonikuubikutega tagasi tulele ja lisa kurnatud pasta ning sega korralikult siirupise peekoniga. Võta taas pott tulelt ja lisa kergelt segades muna ja juustu segu. Kui vaja, niisuta pastakeeduveega. Lisa veel veidi jahvatatud pipart ja riivitud muskaatpähklit. Serveeri.

4 comments:

  1. ja täna valmistan ma seda! ainult et minu Itaalia raamatus oli nats teistmoodi see tegu. oot kohe vaatan, mis see teisiti oli.

    ReplyDelete
  2. seal ei olnud vahukoort ja muskaatpähklit ja aint 3 muna oli välja pakutet. a muidu sama ju. arvan, et mulle see vahurkoorevariant väga sobib. Kas sa pastamasina soetamisele ka oled mõelnud? Ma tahaks ise kangesti pastat ennast teha, juba pikalt olen mõelnud sellele.

    ReplyDelete
  3. selle pastamasinaga on nii, et mul kodus pole enam kappides ruumi, kuhu igast vidinaid ära panna. Siis vb hakkan tegema kui suurema kodu saan :P

    ReplyDelete
  4. Tundub maitsev, tuleb järgi proovida :)

    ReplyDelete