Wednesday, March 3, 2010

Rukkivaht jõhvikatega

Kuna mu pere kõige väiksem liige vaevleb kõhuviiruses, siis pean hetkel tegema sööke mida tema väike kõhuke kannatab. Selle retsepti leidsin ma täna hommikul selverist. Ökosahvri kodulehelt leidsin veel info, et tegemist on meie põhjanaabrite rahvustoiduga. Lisaks kirjutas seal veel sellist kasulikku infot :


RUKKIJAHUS on kuni 11% valku, 75-77% süsivesikuid ja 1-2 % rasva. Lisaks sisaldab rukkijahu palju organismile väga vajalikke mineraalaineid (kaaliumi, magneesiumi, fosforit, rauda) ja B-grupi vitamiine, mida vajab inimese närvisüsteem ning nahk.
Nii et igati sobilik komponent.

Vaja läks:
200 g jõhvikaid
6 dl vett
2 dl toorroosuhkrut
1,5 dl rukkijahu

serveerimiseks: Piima

Valmistamine:
Kuumuta vesi koos jõhvikatega keemiseni, keeda u 5 minutit. Mul oli sügavkülmas purustatud jõhvikad kui c- vitamiini tagavara :) Lisa suhkur ja nirista hulka ka rukkijahu, keeda väiksel kuumusel segades pudruks (umbes 5 minutit). Ma kasutasin segamiseks visplit, et tükke vältida.
Lasie jahtuda ja vahusta, kuni vaht kahekordistub. Serveeri külma piimaga.

5 comments:

  1. kõhuviiruse ajal ära piima küll tarvita, piim soodustab bakterite vohamist. Aga rukkijahuvaht on küll hea :)

    ReplyDelete
  2. Lapsele ei andnudki piimaga, ise sõin küll :) laps kissellidieedil

    ReplyDelete
  3. Tegin selle rukkivahu sugulastele peo magustoiduks (kolmekordsess koguses ja vähendasin veidi suhkrut, sõime koos laktoosivaba piimaga, kuna kaks last ei kannata laktoosi ja täitsa ok oli) ja jube hea tuli. Aitäh mõnusa retsepti eest, ise poleks rukkijahu peale tulnud!
    Astra

    ReplyDelete
  4. Tore, et kellelegi veel meeldis. Ma olin ise selle juba unustanud, nüüd tekkis endal ka isu :)

    ReplyDelete
  5. Mu see asi küll vahtu ei lähe🤣

    ReplyDelete